tisdag 27 januari 2009

influensa :-( bebis :-))

nu ligger jag i influensan för andra gången på 2 veckor...pisstråkigt...hög feber, ett huvud som håller på att sprängas, hosta som river sönder bröstkorgen, värk i hela förbannade kroppen...så urbota tråkigt och strävigt att det nästan inte finns ord för det...tur att kärleken finns, som fixar och donar med allt och alla här hemma...och tur att det finns dvd-boxar...vågar väl knappt skriva vad jag kollar på...men jag är i alla fall inne på 6:e och sista säsongen och nu börjar det faktiskt bli riktigt bra...lite solsken i allt elände är ändå att jag blev moster idag...äntligen (efter 5 underbara tjejer) har emilssons fått sin första killbebis...bra jobbat syrran...jocke har kanske haft ett litet finger med i spelet oxå ;-) ...mamma mms:ade en bild på underverket...så söt...jag önskar honom all lycka i världen...nej, nu skall jag förflytta mig från ett ryggläge i 3 sits-soffan till ryggläge i 2 sits-soffan...man får fördela "liggsåren" jämt över kroppen...det är ungefär vad jag orkar utan att svettas ihjäl och få en "nära döden"-upplevelse...jag e lite ynklig, jag vet...men jag står för det...

2 kommentarer:

angelmax sa...

stackars dig Lena att vara sjuk är inte kul, men jag hoppas att du snart mår bra igen kram!

Yvonne sa...

Hej Lena! Hoppas du har kryat på dig. Det blev tyvärr ingen gympa för mig heller i onsdags men vi får ta nya tag nästa vecka. Grattis till att ha blivit moster igen, kul med en liten kille. Vad ska lilleman heta?? Kram på dig!